Tuesday, July 03, 2012

The Factory of MY change



     La sfarsit de aprilie am mers in Polonia sa iau parte la cursul international de formare "Factory of change", obtinand sprijinul programului Tineret in Actiune. 
In cadrul cursului am descoperit un mediu ideal pentru dezvoltarea mea personala avand acces la mai multe instrumente si metode din educatia non-formala. Activitatile desfasurate au fost create de traineri sa simuleze diferite situatii limita care necesita o schimbare urgenta. Astfel, am avut sansa sa-mi evaluez obiectiv modalitatea in care raspund la schimbarile din viata mea si relatiile cu ceilalti oameni. Prin discutarea in cadrul echipei a situatiilor ce necesita o schimbare in dezvoltarea noastra personala, am putut invata modele noi de abordare a schimbarii si metode de rezolvare a conflictelor ce intervin pe parcurs proiectelor pe care ni le asuma.
     Rolul pe care fiecare participant l-a indeplinit in cadrul „Fabricii de schimbare” a fost acela de beneficiar direct si activ. Trebuia sa fiu prezenta la exercitiile ce se organizau, dar era datoria mea sa ma ocupi de propriul proces de invatare.
     Fiecare zi a fost dedicata descoperii unei necesitati de schimbare care ne viza in mod direct. Ne-am analizat mai intai viata personala, apoi viata organizatiei, societatea in care traim si in ultima zi de training am cautat sa descoperim bune practici prin care se ne realizam initiativele de schimbare. Seara se termina cu o intalnire, asemanatoare unui adunari de trib, o intalnire in cerc care reprezenta o sesiune de debriefing in care discutam ce s-a intamplat peste zi si cum ne-am simtit.
     Factory of change m-a ajutat sa-mi dezvolt o metoda personala de folosit pentru prima sedinta de inderumare a coachee-lor mei. Trainerii ne-au facilitat instrumente de descoperire a valorilor si principiilor de viata, organizarea unui plan de dezvoltare personala si metode de pastrare a motivatiei in realizarea obiectivelor. In echipa Factory of change am reusit sa ma motivez pentru indeplinirea cu success a planurilor de schimbare pe care mi le-am asumat dupa terminarea cursului de formare.
    Consider ca “Factory of Change” a reusit sa creeze o platforma  de comunicare intre voluntari si organizatiile europene reprezentand UK, Italia, Ucraina, Bulgaria, Polonia, Germania, Cehia, Azerbaijan, Turcia, Slovenia si astfel sa facilizeze un schimb continuu de resurse. 
     In cadrul cursului am obtinut sprijinul unei structuri complex dezvoltate care a reusit sa ma indrume si imi asigure instrumentele necesare pentru dezvoltarea creativitatii, necesare realizarii unui viitor proiect cu titlul ”www.e-dezvoltarepersonala.ro”.

No comments:

Post a Comment