Wednesday, July 18, 2012

Actioneaza-ti VISUL!

Informatia te pune in miscare
Curiozitatea este una dintre cele mai frumoase calitati ale tale. Esti curios/a sa simti, sa traiesti si sa descoperi lumea care te inconjoara. Statutul de student iti cere sa accesezi munti de informatii pentru a-ti pastra un ritm alert de asimilare a experientelor care te bombardeaza din toate partile, zi de zi. Tot ce se intampla in jurul tau este intr-o continua schimbare si tu trebuie sa te adaptezi.
In timpul studentiei, mi-am dat seama ca ”cine se informeaza de dimineata, departe ajunge!” si aceasta zicala adaptata a fost cheia succesului meu. Nu mai era suficient sa ma trezesc de dimineata ca sa ajung unde-mi doream, ci sa fiu informata, sa invat sa accesez oportunitati si sa-mi dezvolt instinctul de a-mi contura singura propriul drum.

Filosofia actelor mele de voluntariat
Boboaca fiind m-am trezit in Asociatia Studentilor de la Filosofie, acolo am avut pentru prima data contact cu voluntariatul si educatia non-formala. Era un cadru cu totul deosebit, care imi permitea sa ma exprim, cu oamenii deschisi care se intalneau impreuna sa organizeze activitati in folosul comunitatii. Acest mediu nou in care nimerisem mi s-a potrivit ca o manusa, deoarece mi-a facut intotdeuna placere sa ajut oamenii din jurul meu. Insa, nu-mi inchipuiam nici gand pe atunci ca voi transform preocuparile mele civice intr-o adevarata vocatie. Ce-i drept, am fost avertizata inca de la inceput ca daca imi va intra in sange acest virus al voluntariatului, nu o sa mai am nici o sansa sa scap de el si asa a fost.
Eram interesata sa profit la maxim de tot ce imi oferea mediul non-formal si am vrut sa-mi testez limitele in mai multe situatii, desfasurand activitati in ONG-uri nationale si internationale: Philos, ARAS, Green Peace, Young Goldfish, Pacific Whale Foundation etc. In voluntariatele mele, am avut ocazia sa intalnesc cei mai entuziasti oameni. Ei m-au motivat, fara macar sa-si dea seama, sa-mi depasesc nesiguranta si timiditatea; sa fiu un pic mai mult decat credeam eu ca pot sa fiu in acel moment.
Un atuu semnificativ pe care il are educatia nonformala este ca incurajeaza individului sa isi demonstreze cunostintele, abilitatile naturale dobandite si nu in ultimul rand, sa-si puna in evidenta atitudinile sale cu privire la societate. Pentru mine voluntariatul si educatia nonformala reprezinta premisa invatarii pe toata durata vietii (Long Life Learning). Prin urmare, consider ca spatiul nonformal este o componenta vitala a educatiei, iar principalul avantaj al voluntariatului este expunerea la publicul larg.

Cum e sa fii Studentul Anului?

In octombrie 2011, am fost nominalizata pentru Premiul Studentul Anului la Gala Premiilor in Educatie organizata de Fundatia Dinu Patriciu. A fost pentru prima data cand am simtit ca mi-au fost recunoscute eforturile si meritele, la nivel national. A  fost foarte fain. M-am bucurat sa realizez ca am peste 300  de prieteni care cred in potentialul meu si care sunt gata oricand sa-mi ofere votul lor de incredere.
Datorita acestui eveniment mi-am asumat vocatia si am acceptat ca vreau sa ma fac  un Profesor Non-formal cand voi fi mare. In momentul de fata, sunt curioasa sa studiez motivatia si comportamentul responsabil al oamenilor in societate. In plus, desfasor activitati de life coaching si dezvoltarea personala pentru a ajuta oamenii sa dezvolte abilitati si atitudini civice, intr-un mod activ. Pasiune. Entuziasm. Vise. (www.laviniaioanaudrea.blogspot.com) este locul in care eu public articole despre etica si coaching, va impartasesc metode si instrumente practice care se concentreaza pe atingerea potentialului nostru, dezvolt modele de sesiuni de training de dezvoltare personala, va invit la sesiuni gratuite de life coaching  si multe altele.

Actioneaza-ti visul!
Eu cred ca visele noastre nu ne parasesc niciodata. Cand nu mai luam in considerare ce simtim,  cand nu mai bagam in seama semnele ce ne apar in drumul nostru, cand incepem sa renuntam la ce ne dorim cu adevarat sa facem, visele nu ne iarta si continua sa revina in mintea noastra pana se transforma in regrete. Si regretele dor.
Intelegand acest adevar, mi-am rezumat intotdeuna alegerile la doua optiuni: ori visez ca mi se poate intampla, ori regret ca nu am incercat niciodata. Eu am ales de fiecare data prima varianta si sincer iti spun, chiar merita sa-ti pui in actiune VISUL.
Eu nu sunt cu nimic mai speciala decat tine, dar ceea ce ma face cu siguranta sa ma diferentiez de ceilalti este incapatanarea mea de a nu-mi lasa balta visele. Eu sunt Lavinia Ioana Udrea si imi place sa cred ca pot sa fac lucruri marete :D Sunt convinsa ca nimic din ceea ce am trait pana acum nu mi s-ar fi intamplat daca nu as fi crezut in mine si daca nu mi-as fi asumat riscuri. Si iti marturisesc ca nu mi-au iesit toate initiativele din prima si chiar a trebuit sa muncesc destul de mult la dezvoltarea mea personala in ultimii 6 ani, ca sa ma simt impacata cu mine. Dar atunci cand te incapatanezi sa crezi ca si tu poti sa traiesti lucruri extraordinare, sa pleci din satul tau natal Pietrosani intr-o calatorie de 3 luni in Hawaii este doar o chestiune de timp.

No comments:

Post a Comment