Thursday, November 10, 2011

Povestea mobilitatii mele interne de studiu din Ardeal.


Sunt absolventa a Facultatii de Filosofie, Universitatea din Bucuresti si o sa va impartsesc parcursul unei intiative indraznete la care am muncit si in acelasi timp, am visat mult timp sa se realizeze.
M-am hotarat sa efectuez o mobilitate interna la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca dupa ce m-am intors din Spania din stagiul meu Erasmus. Mi se paruse o oportunitate extraordinara sa poti sa studiezi pentru cateva luni, intr-un alt oras universitar in care studentul devenea centrul atentiei.
Prin urmare, in anul II de masterat, semestrul I am urmat cursurile universitare ale Facultatii de Istorie si Filosofie, Universitatea Babes-Bolyai prin Consortiul Universitaria, care permite mobilitatea interna de studiu a studentilor in marile centre universitare din Romania. Am inceput demersurile pentru obtinerea acestui stagiu de studiu cu un an inaintea mobilitatii propriu-zise. Oamenii au fost sceptici si s-au lasat convinsi cu greu de beneficiile pe care un student poate sa le obtina prin efectuarea unei mobilitati interne. Din fericire, datorita unor organizatii studentesti dedicate, unui domn profesor coordonator de master entuziast si unui prorector interesat de educatia centrata pe student, am reusit impreuna cu ei, sa duc la bun sfarsit aceasta initiativa a mea.
Inainte de data plecarii in mobilitatea interna, ambele universitati au semnat un acord de colaborare prin care se accepta stagiul meu de studiu la Cluj-Napoca, iar domnul decan al Facultatii de Filosofie din Bucuresti mi-a aprobat cursurile universitare pe care vroiam sa le urmez in cadrul Facultatii de Istorie si Filosofie, Universitatea Babes-Bolyai.
Mobilitatea mea interna a durat 4 luni si jumatate, perioada in care am studiat cursurile de zi ale Masteratului de Etica Profesionala. M-am bucurat cand Domnul Conf. Dr. Ion Copoeru m-a incurajat si m-a sprijinit sa vin sa studiez in cadrul Facultatii de Istorie si Filosofie. Mai mult, acesta a avut grija personal ca documentele mele sa ajunga unde trebuie si sa fiu primita cu simpatie la facultatea gazda.
Am efectuat acest stagiu de studiu deoarece mi-am dorit sa descopar pe langa Bucuresti, centrul universitar clujean si sa traiesc o experienta interculturala autentic-ardeleneasca care sa ma ajute sa ma dezvolt din punct de vedere personal si profesional. In plus, etica aplicata este inca un domeniu in formare in Romania si am considerat ca trebuie sa asimilez maxiumum de cunostinte disponibile din mediul academic avand acces prin  Consortiul Universitaria la o arie cat mai mare de opinii de specialitate din filosofia aplicata.
Profesorii universitatari de la Facultatea de Istorie si Filosofie au fost deschisi sa ma primeasca la cursurile lor si m-au incurajat sa particip activ in cadrul discutiilor filosofice. Am descoperit un stil relaxat de predare si o sincera dovada de incredere fata de studenti.
Am pastrat legatura permanent cu Doamna Constantina Buleu de la Centrul de Cooperari Internationale UBB, care m-am ghidat din punct de vedere administrativ pe tot parcursul mobilitatii mele interne. Ce pot sa spun ca mi-a lipsit pe toata durata acestui stagiu a fost lipsa unui tanar/ a unei organizatii care sa ma ajute sa ma integrez in comunitatea studenteasca din Cluj-Napoca.
In ceea ce priveste privilegiile de care am beneficiat ca student in mobilitate interna, pot sa marturisesc ca nu a fost necesar sa platesc o taxa de studiu pentru perioada petrecuta la Universitatea Babes-Bolyai, fiind un masterand pe loc bugetat in cadrul Facultatii de Filosofie din Bucuresti. Unversitatea gazda s-a oferit sa-mi asigure cazare in campusul studentesc, in unul din caminele universitatii si in acelasi timp, am obtinut gratuitate pe o linie de transport in comun din  orasul Cluj-Napoca.
Dar pe de alta parte, in cadrul bibliotecii Facultatii de Istorie si Filosofie am intampinat cateva dificultati, deoarece bibliotecarul nu a acceptat sa imi elibereze un permis cu drept de imprumut acasa a cartilor necesare studiului individual. In plus, vreau sa mai precizez ca nu am beneficiat de o bursa de mobilitate interna din partea universitatilor care sa ma ajute sa ma acomodez intr-un nou mediu academic. Aflandu-ma la o distanta de 400km distanta de orasul natal, costurile mele personale s-au marit in timpul stagiului de studiu, fiind suportate de familia mea.
Dupa sustinerea examenelor la universitatea gazda, secretariatul a trimis prin posta foaia matricola catre Facultatea de Filosofie cu notele pe care le-am obtinut la sfarsitul semestrului la Universitatea Babes-Bolyai. Mi s-au echivalat notele si in acelasi timp, mi-au fost recunoscute si creditele ECTS, prin urmare nu am intampinat nicio problema la intoarcerea in Bucuresti. Niciuna din facultati nu mi-a cerut sa furnizez un feedback in urma finalizarii mobilitatii mele interne si astfel, prosibilitatea continuarii programului de mobilitate interna a studentilor in alte centre universitare din tara a ramas nepromovat, cel putin in universitatea mea de origine.
Din punct de vedere personal, mobilitatea interna de la Cluj-Napoca m-a ajutat sa traiesc o experienta de studiu inedita, sa fiu independenta, sa-mi imbunatatesc competentele de comunicare interculturala si sa devin constienta de mine insami. Astfel, am avut ocazia sa studiez si sa traiesc in doua dintre cele mai importante centre universitare din tara noastra, sa cunosc profesionisti din domeniu meu de specialitate si sa fiu trata ca un oaspete in mediul academic romanesc.
In concluzie, sfatuiesc universitatile sa promoveze si sa sustina acest tip de mobiltate interna a studentilor, pentru ca intregul proces sa se perfectioneze si tot mai multi tineri sa fie deschisi sa experimenteze activ educatia printr-o mobilitatea studenteasca.

No comments:

Post a Comment