Tuesday, November 22, 2011

Despre mentorat in contextul Serviciului European de Voluntariat

    Am sustinut cursul de mentorat in context SEV - Sibiu impreuna cu Mihaela si Marius in data de 27 noiembrie 2010. Participantii nostrii au facut parte din medii deosebit de diverse: membrii in ONG-uri studentesti, membrii in ONG-uri cu specific militar, asistenti sociali, activisti in dezvoltarea economica si sociala si voluntari care lupta pentru imbunatatirea calitatii vietii copiilor, precum si crearea unor modele de buna practica in randul comunitatii. 

Sibiu 1 
Cu toate acestea, ne-am bucurat ca am ajuns la o cooperare colectiva spre sfarsitul cursului, dupa ce participantii au inceput sa se cunoasca mai bine si sa interactioneze eficient. Grupul de la Sibiu a fost activ si implicat, dornic sa descopere cat mai multe informatii despre mentorat si sa inteleaga cum ar putea sa fie parte componenta din procesul initiat de Asociatia ACT.
Sibiu 2   Metodologia cursului a fost foarte bine construita de Asociatia ACT, am inteles-o si mi-a facut placere sa lucrez conform ei. Si de aceasta data, cursul nostru a incercat sa-i introduca pe participanti in culisele postului de televiziune Mentorat TV. Am putut observa ca atitudinea cursantilor a fost mult mai degajata dupa ce i-am surprins cu acesta introducere in scena a conceptului de mentorat, si la sfarsit am primit feedback-uri pozitive legate de utilizarea acestei metode in training.
La sfarsitul cursului am primit din partea participantilor o evaluare favorabila si multi din acestia si-au exprimat interesul de a construi pe viitor relatii de mentorat in context SEV.
Sibiu 4   In calitate de trainer de o zi, am invatat ca ai nevoie de mai mult timp pentru a lucra cu ideile si participantii tai. Pe de alta parte, iti pot ajunge doar cateva ore ca sa reusesti sa trezesti acel entuziasm activ in oameni. Si nu in ultimul rand, am inteles ca unul dintre cele mai importante lucruri este sa nu fim niciodata singuri, noi cu ideile noastre; sa avem curajul sa ne exprimam si sa povestim despre initiativele la care visam, deoarece nu se stie niciodata cand cineva va dori sa ni se alature in demersul/drumul nostru.
Consider ca pregatirea de care am beneficiat in urma intregului proces de formare in cadrul ACT, care s-a finalizat cu sustinerea propriei noastre sesiuni de formare a fost una dintre cele mai profesioniste pregatiri pe care am avut placerea sa obtin. Apreciez din suflet munca si devotamentul celor care au implementat acest proiect si mi-as dori ca la randul meu sa am posibilitatea sa duc si eu mai departe, conceputul si activitatile unei relatii de mentorat in context SEV si nu numai.
    Acest curs a fost si pentru mine o experinta de invatare, consider ca am mai adaugat inca ceva la profilul meu de trainer in devenire.
Sibiu 3La sfarsitul cursului de mentorat de la Sibiu, eu am plecat cu un zambet...

No comments:

Post a Comment