Wednesday, August 08, 2012

How to enjoy your own party?


Te gandesti in fiecare zi ca ar fi bine sa fii mai organizat/a, ca ai castiga mai mult timp liber daca nu ti-ai mai hrani dependenta de seriale, ca ti-ar placea sa te adaptezi cat mai repede schimbarilor pe care esti nevoit sa le traiesti, ca ai vrea sa asimilezi mai multa informatie in asa fel incat sa nu te mai simti depasit/a de ce se intampla s.a.m.d. Dar iti lipseste ceva: nu ai bani, nu ai chef, nu ai timp, nu ai sprijin... cu alte cuvinte, nu ai motivatia necesara sa transformi acel punct slab care te enerveaza intr-o insusire personala imbunatatita.

Personalitatea domestica si dezvoltarea personala
Imi place sa cred ca avem in principiu doua “personalitati” care ne influenteaza satisfacerea nevoilor si dorintelor noastre. Fiecare dintre noi suntem definti de o personalitate domestica si una salbatica: personalitatea domestica este preocupata permanent de intretinerea nevoilor si stabilirea confortului de zi cu zi, pe cand personalitatea noastra salbatica poate fi controlata cu greu, este imprevizibila si de cele mai multe ori decidem sa o abandonam. Daca ne intereseaza sa descoperim tainele echilibrului personal si  sa ajungem fim impacati cu noi insine, cu ceea ce suntem, trebuie sa ne prelucram personalitatile astfel incat sa reusim sa fim domestici si salbatici in acelasi timp. Prin urmare, iti propun o metoda ingenioasa prin care sa “pacalesti” personalitatea ta domestica sa iasa din zona de confort. Deoarece curajul este o virtute care tine de firea noastra salbatica si chiar daca unii spun ca ori te nasti cu ea ori nu, eu cred ca orice calitate poate fi cultivata in oameni... dar asta este alta poveste.

hands-party-sparkle-Favim.com

OJO!!! Trebuie doar sa fii deschis sa privesti schimbarea dintr-o perspectiva noua, una pozitiva.
Mi se intampla adesea sa imi propun sa realizez ceva important pentru dezvoltarea mea personala. Si ajung  sa fac eforturi destul de mari cu mine, sa ma conving, sa ma simt in siguranta sa fac primul pas, sa ma adaptez, sa-mi bat capu cu obstacole care intervin in drumul meu etc. Si la sfarsit dupa imi indeplinesc obiectivul, sa uit sa ma bucur de ceea ce am realizat. Pur si simplu trec la urmatorul pas, fara sa ma felicit ca am reusit sa ajung unde mi-am propus, fara sa fiu recunoscatoare pentru ce am obtinut si fara sa ma felicit eu pe mine pentru succesul si perseverenta de care am dat dovada. Sunt sigura ca si tie ti s-a intamplat asta cel putin o data!
Mie mi se pare urat sa ma comport asa cu mine, prin urmare imi propun sa planific o petrece de sarbatorire a urmatorului meu scop: “Sa invat sa ma bucur de ceea ce relalizez”.

Theme Party -  “Sa invat sa ma bucur de ceea ce relalizez”.
Metoda pe care o propun: “How to enjoy my own party?” – o sa o adaptez la situatia mea pentru a-ti exemplifica in mod direct cum poate fi folosita. Te rog sa te simti liber/a sa o adaptezi tu in functie de nevoia ta de schimbare si dezvoltare personala.

1.         Shopping list (sau de ce am nevoie sa organizez petrecerea :D) 
  • Analizarea situatiei initale - finale (pentru a constientiza de unde incepe obiectivul meu si cand ia sfarsit);
  • Indicatori masurabili ai obiectivului de atins (care sa ma ajute sa-mi calculez succesul in procente);
  • Setare de milestones (care sa-mi semnalizeze etapele pe care le-am parcurs);
  • Un gram de Perseverenta, un strop de rabdare si un factor motivator de cursa lunga.
2.       Menu (sau ce imi propun sa fac cu ingredientele de mai sus)
  • Evaluarea initiala a situatiei in care ma aflu. Vizualizarea modului in care se va desfasura obiectivul de atins. Debriefing al procesului de realizare a obiectivului indeplinit. + un pahar de Vin de Porto.
  • Calcularea succesului in procente si revizuirea fiecarui milestone pe care l-am parcurs + o portie de inghetata Häagen-Dazs (cu aroma de capsuni si cheesecake).
  • Cate o bomboana Rafaello pentru fiecare moment in care am demonstrat calm si dedicare pentru indeplinirea obiectivului de atins.

3.       Who to invite (sau cu cine sa te bucuri de reusita ta) – min 3 pers.
  • O persoana care te sustine orice ar fi, in calitate de laudator al petrecerii – Tavi;
  • O persoana care intotdeauna gaseste ceva de imbunatit la tine, asta ca sa fii sigur/a ca nu ti-o iei in cap – Mama;
  • O persoana obiectiva, in bratele careia sa te refugiezi pentru analizarea in detaliu a celor intamplate – Alexandra;
Si lista poate sa continue...

What to DO at the party:
  • Invata sa te pui in evidenta, sa-ti scoti calitatile la inaintare si sa gasesti acele oportunitati ideale in care sa devii sufletul petrecerii tale.
  • Lasa-ti invitatii sa li se faca dor de tine. Incearca sa fii acolo cand au nevoie de tine, dar in acelasi timp rezerva-ti timp pentru tine si iesi la o tigara.
  • Be Unreasonably Optimistic! Bucura-te de ceea ce ti se intampla, fii recunoscator/are ca lucrurile s-au intamplat altfel decat vroiai tu sa se intample.
What NOT to DO at the party:
  • Nu fi prima persoana care pleaca de la petrecerea ta. Chiar nu este necesar sa fii cel mai aspru critic al tau, se gasesc altii sa-si asume rolul asta in ceea ce te priveste.
  • Nu incerca sa pari altfel decat esti cu adevarat. In final, tot o sa se prinda toata lumea ca ai obosit de la atata dansat. Keep it nice, keep it simple!
  • Ai grija de mediul tau inconjurator. Daca iti organizezi petrecerea in aer liber, fii responsabil si nu lasa nimic in urma ta.

Concluzie => Enjoy your own party!!!
Metoda mai sus prezentata a fost inspirata din bestsellerul “The survival guide” de Trinny Woddall & Susannah Constantine si scopul ei, asa cum am gandit-o eu, este sa dea un pic de aroma unui proces de schimbare, sa-l coloreze si sa-l faca mai interesant de aplicat. Sunt curiasa sa aflu cum ti se pare aceasta metoda. 
Ai organiza o petrecere in cinstea ta ca sa te bucuri cu ADEVARAT de un obiectiv atins?

No comments:

Post a Comment